Egy újabb lépéssel ismét közelebb kerültünk ahhoz, hogy korszerű légikikötő születhessen a megyeszékhely szomszédságában.
Lezárult az a közbeszerzési eljárás, amelynek eredményeként kiderült, kik készíthetik el a Székesfehérvár-Börgönd repülőtér és ipari terület beruházásának megvalósítási tanulmányát. Két pályázat nyert: az Ex Ante Tanácsadó Iroda Kft. és a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és Ügynöki Kft. indult sikerrel a nyílt tenderen, a munkáért – amelynek része a tervezés, tanácsadás, elemzés –, nettó 47,8 millió forintot kapnak. Az ajánlatokat a fehérvári önkormányzat kérte be, az eredményt is a hivatal közölte minap az uniós közbeszerzési közlönyben. A nyertesek feladata a tárgyi fejlesztési elképzelések vizsgálata, a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, a projekt megvalósíthatóságának alátámasztása, valamint a legmegfelelőbb változat kiválasztására vonatkozó javaslat és részletes tervezési program elkészítése. Ezek alapján az engedélyezési tervek egy következő lépcsőben lesznek elkészíthetőek. A megyeszékhely képviselője már aláírta a nyertesekkel a szerződést.
Az elképzelés nem változott: az Alba Airport belföldi légiforgalmat lebonyolító sport és üzleti, azaz polgári célú, nem nyilvános repülőtérként működik majd. (Törvény szerinti osztályozás alapján egy reptér lehet nyilvános, amit azonos feltételekkel bárki igénybe vehet, kereskedelmi, amit rendszeres utas, poggyász, áru és posta továbbítását végző légi forgalom céljaira létesítettek, valamint nem nyilvános, amely a tulajdonos, illetve az üzemben tartó engedélye alapján vehető igénybe.
A pályázatban olvasható néhány műszaki meghatározás is, így a futópálya hossza ezerkétszáz és ezernyolcszáz méter között lesz, amelyre 24-36 méter szárnyfesztávolságú gépek szállhatnak majd le. A megvalósítási tanulmányban vizsgálni kell a megújuló energiaforrások használatának lehetőségét, és rögzíteni kell a vagyonbiztonsági elvárások mértékét is.
Időközben a repülőteret – már hosszú ideje rengeteg szabadidő ráfordításával, szinte megszállott módon – üzemeltető és életben tartó Albatrosz Repülő Egyesület saját beruházásában elkezdte a meglévő infrastruktúra fejlesztését. A légijárművek tárolása érdekében felépült az első új hangár, amelynek használatba vételéhez még a speciális hangárajtót a helyére kell illeszteni. A következő lépésben egy közösségi épület, valamint egy második hangár épül fel. Ez a fejlesztés egészül és bővül majd ki idővel a „nagy” állami beruházással.